Tematika – Kommunikációs Dopping – üzleti angol nyelvtanfolyam

 A Kommunikációs Dopping egy beszédközpontú angol nyelvtanfolyam, melynek célja, hogy felkészítse a tanulni vágyókat az angol nyelv magabiztos használatára a munka világában. Ennek módszeréül fejlesztettük ki haladó tanulókra specializált módszertanunkat.

A kommunikációközpontú órák során tanulóink olyan tematika mentén haladnak, mellyel a munkájukhoz szükséges nyelvtudásra tesznek szert. A tanfolyam tematikáját tekintve célunk volt egy olyan rendszer kialakítása, mely során:

Folyamatos fejlődési pályát biztosítunk tanulóink számára aktuális szintjüktől függően.

Tanulóink tudásukat mindig új ismeretekkel, készségekkel tudják fejleszteni.

A tananyag felépítése logikusan abból indul ki, hogy a tanfolyamra jelentkező tanuló milyen nyelvi szinten van.

Az online írásbeli és az online szóbeli szintfelmérő után kapunk egy képet a tanulók jelenlegi tudásszintjéről és ez alapján osztjuk be a csoportokba őket.

Jelenleg 3 szinten lehet nálunk tanulni, B1, B2, C1, hogy az Ön tudása alapján melyikbe tartozik, ezt az írásbeli és szóbeli szintfelmérők során határozzuk meg.

Azt szoktuk javasolni, hogy az emíltett egyes nyelvi szinteken 3-4 turnusban vegyen részt a tanuló, mielőtt a következő szintre lép.

Ezen turnusok mindegyikén külön tematika van. Az alábbiakban összefoglaltuk, mikről tanulhat hétről hétre adott nyelvi szinteken a Kommunikációs Dopping – üzleti angol nyelvtanfolyamra való jelentkezés esetén.

Így láthatja, hogy ha például B1-es szintű nyelvi tudással érkezik, akkor milyen tematikájú órákon vehet részt 4 különböző turnusban (4 különböző tematikával), mielőtt a B2-es szintre léphet.

kommunikációs dopping üzleti angol nyelvtanfolyam tematika módszertan tananyag

A tanfolyamok tematikáját 3 különböző szinten tekintheti meg (B1, B2, C1). Továbbá minden szinthez 4 különböző modul tartozik, melyből a következő szintre lépéshez minimum hármat érdemes elvégezni azért, hogy tanulóinknak fokozatos és témákban változatos fejlődési lehetőséget biztosíthassunk tanfolyamaink során. Így összesen 12 különböző témájú és tematikájú tanfolyamon lehet részt venni a 3 nyelvi szinten (B1, B2, C1).

A lentebb megtalálható modulok szinten belül nem épülnek egymásra, nincs köztük szintbeli különbség és nem szükséges egymás után sorrendben venni őket, tehát tanulási sorrendjük felcserélhető.

Továbbá fontos, hogy a modul nem választható, azt a nyelviskola jelöli ki a csoport összetétele alapján, hiszen így tudjuk biztosítani, hogy a csoportban mindenki olyan tananyagot vegyen, melyet még a többi tanuló sem vett, abból adódóan, hogy legtöbben folytatják a tanfolyamot és már korábban átvettek egyes modulokat.

A továbbiakban heti bontásban tekintheti meg, milyen tartalmú órákkal várjuk a tanulni vágyókat.

Amennyiben 6 hetes tanfolyamra jelentkezett (összesen 24 tanórára), abban az esetben a lenti modulokat a következőképpen szükséges értelmezni:

Mivel a 12 hetes tanfolyamoknál 48 tanóra van, míg 6 hetes tanfolyamoknál ennek fele (24 tanóra), így a modulokat “A” és “B” részre osztottuk.

  • Az “A” részben az 1. hét, illetve a 3-7. hét tanórái,
  • míg a “B” részben pedig a 2. hét, illetve a 8-12. hét tanórái találhatók meg.

Tehát ha ön B2-es szintű, és az első modul “A” részét fogják venni a tanfolyamon, akkor a “Work Experience” lesz az első tanóra, majd a következő a “Project Management”, és így tovább egészen az utolsó tanóráig, ami pedig a 7. heti “Assessment Centre” lesz.

 

 

Válassza ki, hogy melyik szint moduljait szeretné megtekinteni! 

C1-es nyelvi szint – Első modul

Az adott szint moduljának sorszáma (jelen esetben pl: C1-es szint első modul) pusztán jelölésre szolgál. Nem épülnek egymásra, nincs köztük szintbeli különbség és nem szükséges egymás után sorrendben venni őket, tehát tanulási sorrendjük felcserélhető, továbbá a modul nem választható, azt a nyelviskola jelöli ki a csoport összetétele alapján.

1. Hét – Networking, hogyan építsünk üzleti kapcsolatokat
A hét tanyaga arra fókuszál, hogy milyen előnyökkel jár az üzleti kapcsolatok kialakítása és hozzájárul ezen a területen fontos készségek fejlesztéséhez. A tanulóknak lehetőségük lesz megtárgyalni karrierjük során szerzett tapasztalataikat, tanácsokat adni egymásnak és kapcsolatépítési képességeiket gyakorolni tanulótársaikkal.
2. Hét – Hivatalos és informális e-mail írása angol nyelven:

Ezen a héten a tanulók átveszik a legfontosabb angol kifejezéseket és szófordulatokat, melyet angol hivatalos és informális e-mail írásakor használnak, így elérve, hogy szinte összetéveszthetetlen legyen a tanulók angol nyelvű e-mailje egy anyanyelvi személy által írt hivatalos e-maillel. Ehhez több email is elemzésre kerül és különböző módszereket néznek meg, ezen felül lesz lehetőségük a konferencia hívások gyakorlására is.

3. Hét – Munkahelyi stresszkezelés
Cikkeken és videókon keresztül a tanulók olyan társalgási témákat kapnak, amelyek alapján ki kell fejteniük véleményüket a témában és tanácsokat is kell adniuk egymásnak stresszkezelésre, mindeközben elsajátítva hasznos érvelési technikákat és az ehhez kapcsolódó magas szintű nyelvtani struktúrákat.
4. Hét – Startupok (innovatív nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalkozások):
A fókusz ezen a héten a kommunikáción és szókincs fejlesztésén lesz, átbeszélve azokat a kihívásokat, amelyekkel egy startupnak szembe kell néznie. A tanulók elemezni fogják, hogy egyes startupok miért lesznek sikeresek, mások miért buknak el. Ezen felül lehetőségük lesz előadni saját vállalkozási ötletüket befektetők számára egy szimulációs gyakorlatban, ezáltal is gyakorolva a prezentálást.
5. Hét – Vezetés és management

Mi tesz valakit jó vezetővé? Milyen képességek birtokában vannak a sikeres vezetők? Ennek a hétnek az óráin a tanulók hasznos angol kifejezéseket sajátíthatnak el a hatékony vezetéshez. Továbbá jelenlegi vezetői képességeiket tesztelhetik egy kihívásokkal teli csoportos feladat során.

6. Hét – Reklámok és hirdetések

A tanulók ezen a héten véleménykifejtő képességeiket fejlesztik majd a reklámok témáján keresztül, megvizsgálva azokat, majd elmagyarázva és megvitatva, hogy egyes hirdetések miért jók vagy miért rosszak, miért működnek vagy éppen miért kontraproduktívak, közben gyakorolva komplex témák és gondolatok érthető elmagyarázását angol nyelven.

7. hét - Assessment Centre (értékelő központ)
Ezen a héten a tanulók kipróbálhatják magukat egy állásinterjú szitációban egy, a multiknál bevett módszerként alkalmazott assessment centre keretében. Ennek keretében egy izgalmas állásra fognak pályázni, ahol a sikeres felvételhez szükséges lesz számukra az előző hetekben tanult angol nyelvtan és szókincs aktív használata, ezáltal elmélyítve a megszerzett új tudást.
8. hét - Munkahelyi együttműködés és beszámolás

Interaktív feladatok és coaching által a tanulók képessé válnak beszámolók tartására angol nyelven hétköznapi munkahelyi szituációkon keresztül gyakorolva. Mindehhez magas szintű angol nyelvtani szerkezeteket is aktívan használniuk kell a hét órái során.

9. hét - Fordítás
Ezen a héten a tanulók magyarról angolra fognak fordítani üzleti témakörökben, mely során megbeszélik azokat a kihívásokat és nehézségeket, amellyel egy hivatásos fordítónak kell szembenéznie, továbbá a rejtett jelentések fontosságát az üzleti angolban. Egy sor szórakoztató gyakorlaton keresztül lehetőségük lesz a fordítást gyakorolni és ezáltal hatékony fordítóvá vállni.
10. hét - Üzleti szerződések és szerződési feltételek
Sokak számára az egyes szerződések megfogalmazása túlságosan nehézkes és összezavaró lehet. Nyelvtani szempontból a prepozíciókra és a feltételes módra fókuszálva a tanulók ezen a héten megtanulják, hogyan értelmezzenek nehéz nyelvezetű szerződéseket angol nyelven, hogyan találják meg és zárják le a kiskapukat, hogyan állítsanak fel támadhatatlan szerződésbeli szabályokat és végül lehetőségük lesz arra is, hogy a saját szerződéses megállapodásukat is felvázolják.
11. Hét - Diplomáciai kapcsolatok
A tanulók ezen a héten a nemzteközi üzleti kapcsolatok, az adózás és a tárgyalás témáin keresztül valós nemzetközi problémákat fognak megvitatni, mindeközben megismerve új, hasznos angol kifejezéseket, hogy képesek legyenek átbeszélni összefüggéseket a magán és az állami szektor között a Brexit és az EU vonatkozásában.
12. Hét - Prezentáció angol nyelven
Ezen a héten a tanulók tovább fogják fejleszteni prezentációs készségeiket angol nyelven. Ezek során figyelniük kell az idővel való gazdálkodásra, a prezentáció megfelelő felépítésére, testbeszédre és szofisztikált, magasabb szintű angol nyelvhasználatra. Ehhez egy prezentációval kell készülniük, amit elő kell adniuk a csoport többi tagjának és ezen felül még a megfogalmazott konstruktív kritikákra és kérdésekre is reagálniuk kell érdemben.

C1-es nyelvi szint – Második modul

1. Hét – Small talk és társalgás a munka világában
A tanulók ezen a héten olyan magasabb szintű kifejezéseket és párbeszéd technikákat sajátítanak el, amelyekkel képesek lesznek szofisztikált angol nyelvű ismerkedő társalgásra. Olyan szókincset fognak elsajátítani, melyeket használva könnyedén tudnak beszélgetésbe elegyedni és megismerkedni például potenciális üzleti partnereikkel egy konferencia során. Így például megtanulják, hogyan kezdeményezzenek egy beszélgetést, hogyan tartsák azt fent, illetve hogyan reagáljanak egyes válaszokra, helyzetekre. Mindezeket különböző hallott szövegértést gyakorló feladatokon és szituációs játékokon keresztül gyakorlohatják be anyanyelvi tanárunk facilitálásával.
2. Hét – Hatékony kommunikáció
Különböző hallott szövegértés gyakorlatokon keresztül a tanulók sokféle angol akcentussal kell megbarátkozniuk az eheti órákon azért, hogy fejlesszék képességeiket ezen a területen és végül olyan technikákat is megtanulnak, amelyekkel ezt a képességüket eredményesen hasznosíthatják hétköznapjaikban. Ezen felül több beszédközpontú feladat is lesz az órákon, ahol a tanulók azt vitathatják majd meg, hogy hogyan fejlesztheti egy cég munkavállalóinak kommunikációs készségeit, illetve mi tesz valakit jó kommunikátorrá (jól kommunikáló személlyé).
3. Hét – Munkahelyi egyenlőség
Angol kommunikáció mellett is sokféle készséget gyakorló hét lesz ez a tanulók életében ezen aktuális téma körül. Itt lehetőség lesz a korábbi órákon tanultak elmélyítésére is érdekfeszítő témák megvitatása közben, mindezt természetesen angolul. Ezeknek a típusú angol beszédfejlesztő óráknak ezen a szinten az is a célja, hogy a tanár segítségével a tanulók minimalizálják nyelvi hibáikat és általánosagban pedig növeljék önbizalmukat, ha angol nyelvű beszélgetésekre kerül a sor.
4. Hét – Üzleti lehetőségek vizsgálata
Hogyan azonosíthatjuk a következő nagy üzleti lehetőséget? Hogyan mérhetjük fel az üzleti potenciált egy lehetőségben? Ezen a héten a tanulók ezekkel a kérdésekkel fognak foglalkozni táblázatok és grafikonok vizsgálatán keresztül. Mindeközben különféle angol igeidőket kell használniuk, hogy hatékonyan prezentálhassák az információkat és azokat megfelőlen el is tudják magyarázni az izgalmas csoportmunkák során.
5. Hét - Problémamegoldás
A jó problémamegoldó készség visszatérő eleme egy jó önéletrajznak, de honnan tudhatod, hogy rendelkezel-e ezzel a készséggel, vagy sem? Ezen az órán a csapatmunkára és a kommunikációra fókuszálnak majd a tanulók, és gyakorlati illetve személyek között felmerülő problémákat fognak megoldani. A hatékony közvetítési (mediációs) technikák segítségével a tanulók felmérhetik angol nyelvi erősségeiket és gyengeségeiket.
6. Hét - Verseny az üzleti életben
Az üzleti világ versenyszerű természetére fókuszálva a tanulók hasznos angol idiómákat, kifejezéseket és stratégiákat fognak tanulni a strukturált angol nyelvű érvelés érdekében. Valódi jogi esettanulmányok feldolgozásával a tanulók fejleszteni tudják majd viták és beszélgetések segítségével angol kommunikációs készségeiket.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Árazás és becslés
Hogyan határozzuk meg valaminek az árát? Hogyan becsüljük meg egy cég értékét? Ezen az órán hasznos határozószók elsajátításával a tanulók adatokat fognak elemezni és ötleteket bemutatni mindeközben különös hangsúlyt fektetve az angol kiejtés és intonáció gyakorlására. Továbbá a tanulóknak lehetőségük lesz megismerni az árazás pszichológiáját és az ehhez tartozó angol nyelvi kifejezéseket.
9. Hét - Környezeti problémák
Ezen a széleskörű vitákon alapuló órán a tanulóknak lehetőségük lesz megvitatni az üzleti életben megjelenő környezeti problémákat. Az előző órák anyagaira építve a tanulók a feltételes módok és főnévi igenevek segítségével fognak beszámolókat készíteni és rövid prezentációkat létrehozni a környezetvédelmi kihívásokkal kapcsolatosan.
10. Hét - Befolyás és meggyőzés
Az influenszerek világára és értékesítési technikákra fókuszálva a tanulók megvitatják, hogyan lehetséges szert tenni befolyásra, továbbá hogyan lehet mindezt alkalmazni a munkahelyen a hétköznapokban. Hasznos kifejezések, tipikus nyelvtani minták és a helyes angol kiejtés gyakorlásán keresztül a tanulóknak lehetőségük nyílik meggyőzési technikákat elsajátítani és maguknak is véleményvezérré válni.
11. Hét - Konzultáció
Ezen az órán a tanulók megtanulják, hogyan tudják szakértelmüket a megfelelő szókinccsel kommunikálni. Nyelvtani igeidők használatával a tanulók begyakorolják, hogyan tudják értékes szakmai ismereteiket (know-how) demonstrálni, és ezáltal jobban is tudnak majd kommunikálni angol anyanyelvi beszélőkkel is. 
12. Hét - Vezetői döntéshozatal
Ez az óra egy játékos, csapatban végzett feladaton keresztül gyűjti össze a tanfolyam alatt tanult legfontosabb készségeket és szavakat, kifejezéseket. A tanulóknak koncepciót kell majd alkotniuk, tárgyalniuk kell, és vezetői döntéseket is ők fognak meghozni. A hangsúly a csapatmunkán és a hatékony kommunikáción lesz.

C1-es nyelvi szint – Harmadik modul

1. Hét - Állásinterjúk
Ezen az órán a tanulóknak lehetőségük van felvenni a tanfolyam ritmusát, kezdetben angol állásinterjú technikák gyakorlásával. Mind az interjúztató, mind az interjúalany szerepébe bújva tanulóknak lehetősége lesz megismerkedni egymással, és hasznos kommunikációs készségeket is fognak gyakorolni az angol nyelvben. 
2. Hét - Célkitűzés
Az angol jövő időkre fókuszálva ezen a héten a tanulók megtanulják, hogyan lehet az üzleti angolban hasznosítani ezeket az igeidőket. Az alapvető nyelvtani szabályokon túl a tanulók megvizsgálják, hogyan lehet újraalkotni a célokat, és megismerni a szöveg mögötti rejtett jelentéstartalmakat.
3. Hét - Üzleti kultúra
Ezen az órán a tanulók megismerik a nemzetközi üzleti kultúrát és azokat az eltéréseket, amelyek nehezíthetik a megértést. A tanulók megtanulják azonosítani a nem anyanyelvi beszélők eltérő kifejezéseit és azok jelentéseit. Emellett szintén nem anyanyelvi beszélők akcentusait is meghallgatják majd, és gyakorolni fogják azok megértését. 
4. Hét – Alkudozás, tárgyalás:
Ezen a héten a tanulók elsajátítják azokat a hasznos haladó szintű angol szavakat és kifejezéseket, melyekkel később könnyedén fognak tudni angol nyelven tárgyalni. Megtanulják, hogyan kell (ár)ajánlatot adni, alkudozni és megállapodásra jutni egy tárgyalás során angol nyelven. A hét végére a tanulók képesek lesznek tárgyalási szituációs feladatokban magabiztosan részt venni, beépítve a hét során megszerzett új releváns szókincset és tárgyalási technikákat.
5. Hét - Statisztika
Ezen a hasznos kifejezésekre és nyelvtani pontosságra fókuszáló órán a tanulók begyakorolhatják a grafikonok, diagramok és statisztikák megértését és jelentését. A turizmus szektorból vett esettanulmányokon keresztül a tanulók valódi trendeket és mintákat fognak azonosítani, és bemutatni üzleti környezetben. 
6. Hét - Etika
Az érvek megvitatása és megfelelő struktúrálása elhanyagolhatatlan készség bárki számára, aki elhivatott a munkája iránt. Ezen a héten a tanulóknak lehetőségük nyílik fejleszteni beszédmódjukat és stratégiájukat összetett problémák angol nyelven történő megvitatására.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Kutatás és fejlesztés
A K+F tevékenység az állandó innovációs igény miatt előtérbe került az üzleti életben, de vajon fektetnek-e ebbe elég erőforrást és energiát a cégek? Ezen az órán a tanulók azokat a készségeket fogják átvenni, amelyek egy K+F projekt előkészítéséhez és méretének növeléséhez szükségesek. A fókusz a projektmenedzsment készségek fejlesztésén és a hatékony angol kommunikáción lesz. 
9. Hét - A bizonytalanság kezelése
Az üzleti életben semmi sem biztos, és ezen a héten olyan módszereket tanulnak el a tanulók, melyek segítségével a bizonytalanságot tudják kezelni a munkájuk során. Hasznos angol kifejezések és idiómák segítségével elsajátíthatják a pontos tájékoztatás és tanácsadás angol nyelvi feltételeit. Komplex üzleti szituációk feldolgozása során a csoport kifejtheti ezekkel kapcsolatosan a véleményét, és megpróbálhatja kezelni a kezelhetetlennek tűnő helyzeteket. 
10. Hét - Költségvetés kezelése
Bár a pénzügyi osztály nem feltétlen a legizgalmasabb része egy vállalkozásnak, azonban vitathatatlanul az egyik legfontosabb. Ezen az órán a tanulók megvitatják hogyan érdemes az erőforrásokat hatékonyan felhasználni, továbbá nemzetközi vállalatok által véghezvitt  kezdeményezéseket tanulmányoznak. A hangsúly a döntéshozatalon és a megfelelő indokláson lesz, a csoport pedig kipróbálhatja majd vezetői képességeit egy ismeretlen területen.
11. Hét – Továbbörökítés tervezése
Gyakran a legnehezebb aspektusa bármilyen vezetői pozíciónak a felelősség átruházása egy másik félre. Hogyan lehet ezt céges szinten véghezvinni? Hogyan bizonyosodhat meg arról egy vállalkozás, hogy a színvonal és céges kultúra fennmaradnak, ha más területekre fókuszálnak majd? Ezen az órán a tanulóknak lehetőségük lesz összefoglalóan felhasználni mindent, amit a turnus során eddig tanultak. 
12. Hét – Prezentáció haladó szinten:
Ezen a héten a tanulók tovább fogják fejleszteni angol nyelvű prezentációs készségeiket. Az órákra prezentációval kell készülni a csoport tagjainak, akitől majd visszajelzéseket fognak kapni. Mindezek során a tanulóknak figyelni kell az időkeretre (és ezáltal a beszédtempóra, mondandó hosszára), a prezentáció logikai felépítésére és a testbeszédre. Továbbá fontos a magasabb szintű szókincs használata az előadás során és a prezentációt éppen értékelő tanulók részéről a konstruktív kritika szabatos megfogalmazása. Összességében így fejlesztve az angol nyelvű prezentációs készségeket.

C1-es nyelvi szint – Negyedik modul

1. Hét - A kérdések és válaszok mestere
Akár egy prezentációt követően, vagy csak a heti meeting kapcsán, de a kérdések és válaszok rész sosem egyszerű feladat angol nyelven egy munkavállalónak. Ezen az órán a tanulók jobban megismerhetik a csoporttársaikat, és olyan technikákat ismerhetnek meg, melyekkel könnyedén megválaszolhatják a nehezebb kérdéseket is. 
2. Hét - HR és toborzás
A HR szektor angol szókincsének és kifejezésmódjának megismerése mellett a tanulóknak lehetőségük lesz “beülni egy HR-es székébe”, és részt venni egy munkavállalói kiválasztási folyamatban. A képzeletbeli HR osztály módszertana és gondolkodásmódja alapján a tanulóknak lehetőségük nyílik angol önéletrajzokat elemezni és interjúkat megtekinteni. 
3. Hét - Fejlődő piacok
A jövedelmező lehetőségek azonosítása egy fejlődő piac esetében több dolgot is megkíván; fontos érteni, hogy mi történt a múltban, mi történik jelenleg, és mi fog várhatóan történni a jövőben. Ezen az órán tanulóink kiemeleznek majd egy meglévő piacot, és párhuzamot fognak állítani azzal az iparággal, amelyben ők maguk dolgoznak, mindeközben a “perfect” / befejezett igeidőket átismételve.
4. Hét - Kollégák motiválása
Ezen az órán megvizsgálják a tanulók, hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy csapatból, és hogy hogyan változott a munkatársak motiválása az elmúlt években. A különböző feltételes módok vegyes használatával tanulóink olyan módszereket fognak megismierni és elsajátítani, melyek segítségével motiválni lehet a munkatársakat.
5. Hét - Gazdaság
A héten a szókincsfejlesztés és a beszélgetésen alapuló feladatok kerülnek fókuszba, emellett pedig a tanulók átveszik, hogyan lehet olyan komplex rendszereket, mint például a gazdaság vizualizális módszerekkel bemutatni és értelmezni. A tanulók így lehetőséget kapnak arra, hogy saját szakmájukban jelenlévő komplex folyamatrendszereket is érthetőbben és hatékonyabban tudják kommunikálni. 
6. Hét - Ötletek bemutatása
A prezentációs felépítésére és a különböző preneztációs stratégiákra fókuszálva a tanulókat felkészítjük arra, hogy különböző módszerek keresztül tudják bemutatni ötleteiket számos szituációban. Azzal, hogy javítjuk szövegértésüket és beszédkészségüket, tanulóink a mindennapi életükben is alkalmazni tudják majd ezeket a technikákat, akár egy új ötlet bevezetése kapcsán az irodában, vagy egy előléptetés kérvényezése közben. 
7. Hét - Felmérés és kiértékelés
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Adatelemzés
A trendek azonosítása és nagy mennyiségű adathalmazok leegyszerűsítése és értelmezési képessége egy kulcsfontosságú kompetencia lehet a legtöbb területen. Ezen az órán a grafikonok és táblázatok angol szaknyelvi kifejezéseire fókuszálnak majd a tanulók, és megvizsgálják majd, hogyan lehet ezekkel az adatokkal megtámogatni saját ötleteiket.
9. Hét - Instrukciók és folyamatok
Világos instrukciók kiadása és egy folyamat érthető ismertetése nehéz feladat lehet, főként ha a másik félnek eltérő felfogása van. Ezen az órán arra fókuszálnak majd a tanulók, hogy hogyan tudnak bonyolult feladatokat érthetően elmagyarázni kötőszavakkal és a helyes szórend használatával. A tanulóknak ezen túl lehetőségük lesz ismertetni a saját szakmai területükön lévő folyamatokat és az ezek mellett felmerülő érveket.
10. Hét - Koncepció alkotás és dizájn
Az ötletek megfogalmazása és érthető kommunikációja oly módon, hogy a célközönséged is pontosan úgy értelmezze, ahogyan te teszed, még anyanyelvünkön is nehéz feladatnak bizonyulhat, hát még angol nyelven. Ezen az órán a tanulók megtanulják pontosan megfogalmazni mondandójuk jelentéstartalmát célzott nyelvtani elemek és haladó melléknevek használatával.
11. Hét - Tudatos vezetés
Ezen az órán a tanulók számos gyakorlaton keresztül fejleszthetik fogalmazási és átfogalmazási készségeiket érzékeny témákban, helyzetekben. Hangvételük és beszédtempójuk fejlesztésével a tanulóknak lehetőségük nyílik természetesebbé tenni angol nyelvhasználatukat, mindeközben fejlesztve szakterületünkhöz nem egyértelműen kötődő soft skill-jeinket.
12. Hét - Vezetői döntéshozatal
Ez az óra egy játékos, csapatban végzett feladaton keresztül gyűjti össze a tanfolyam alatt tanult legfontosabb készségeket és szavakat, kifejezéseket. A tanulóknak koncepciót kell majd alkotniuk, tárgyalniuk kell, és vezetői döntéseket is ők fognak meghozni. A hangsúly a csapatmunkán és a hatékony kommunikáción lesz.

B2-es nyelvi szint – Első modul

Az adott szint moduljának sorszáma (jelen esetben pl: B2-es szint első modul) pusztán jelölésre szolgál. Nem épülnek egymásra, nincs köztük szintbeli különbség és nem szükséges egymás után sorrendben venni őket, tehát tanulási sorrendjük felcserélhető, továbbá a modul nem választható, azt a nyelviskola jelöli ki a csoport összetétele alapján.

1. Hét - Munkatapasztalat:
A tanulók ezen az órán áttekinti az angol múlt időket, hogy helyesen tudjanak beszélni korábbi munkatapasztalataikról. A múlt idők átismétlésével, cikkekből merített példákkal és osztálytermi szerepjátékok segítségével a tanulók könnyebben tudnak majd múltbéli tapasztalataikról beszélni.
2. Hét - Hivatalos emailek:
A tanulók ezen az órán haladó hivatalos email formákról és kötőszavakról fognak tanulni. Ennek köszönhetően magabiztosabban tudnak majd írni és válaszolni hivatalos emailekre különféle témákban. Ez úgy érhető el, hogy a tanulók az órán hasznos, releváns angol kifejezéseket fognak elsajátítani a számos feladat során. 
3. Hét - Projektmenedzsment:
A tanulók ezen az órán a projektmenedzsment témakörében fogják bővíteni angol szókincsüket. Sikeresen tudják majd jellemezni a projektjük állapotát, folyamatát, és annak fontosabb lépéseit, részleteit. A tanulók ennek érdekében elsajátítják ezen témakör hasznos angol szaknyelvi kifejezéseit és órai feladatokon keresztül begyakorolják ezeket. 
4. Hét - Tárgyalások:
A tanulók ezen az órán a sikeres tárgyalások lebonyolításához szükséges haladó szintű szókincset fogják elsajátítani. Videók, cikkek és szerepjátékok segítségével fogják begyakorolni a legfontosabb kifejezéseket és technikákat a tárgyalás minden területén. 
5. Hét - Statisztikák:
Szókincset fejlesztő feladatokkal és kapcsolódó audiovizuális anyagok segítségével a tanulók megtanulják, hogyan értsék meg a statisztikai kimutatásokat és ezekről hogyan beszéljenek. A végső cél érdekében – amely nem más, mint hogy tanulóink magabiztosan beszéljenek a statiszikákról munkahelyükön is – szerepjátékokon keresztül fogják a tanulók felépíteni önbizalmukat és begyakorolni az aktuálisan elsajátított angol szavakat és kifejezéseket. 
6. Hét - Informatika:
Ezen a héten a tanulók alapvető technológiákkal és különböző találmányokkal fognak megismerkedni angol nyelven. A tanulók képesek lesznek megvitatni a technológia hatását napjaink társadalmára. Az órán cikkek és beszédközpontú feladatok segítségével dolgozzák fel a tanulók ezt a témakört.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében.
8. Hét - Munkahely elvesztése:
Ezen az órán a tanulók átbeszélik a munkahely elvesztésével és a létszámleépítéssel járó problémákat, illetve azt, hogy a közösségi média milyen mértékben és hogyan befolyásolta a munkaerőpiacot. 
9. Hét - Céges brandek tisztára mosása:
A tanulók ezen az órán átbeszélik, hogyan lehet a Public Relations (PR) eszközeivel a legkellemetlenebb helyzeteket is az adott cég előnyére fordítani. Esettanulmányokon vizsgálatával és sajtóközlemények írásával fogják elsajátítani a vonatkozó tananyagot. 
10. Hét - Jelentések és beszámolók írása:
A tanulók ezen az órán a (vezetői) beszámolók különféle formáit fogják átvenni angol nyelven, amelyek elterjedtek az üzleti életben. Megtanulják, hogyan fogalmazzanak át szövegeket, átbeszélik, hogy mely nyelvezet megfelelő a vizsgált esetekben és mindeközben gyakorolják a függő beszédet, mint kapcsolódó nyelvtani témát.
11. Hét - Külföldi munkavállalás:
A tanulók ezen a héten a külföldi munkavállalás nehézségeinek, megpróbáltatásainak, illetve előnyeinek a témáját fogják beszédközpontú módszerekkel feldolgozni. Az órák során megvizsgálnak pár esettanulmányt mindeközben begyakorolják az angol feltételes módot eljátszva a gondolattal saját helyzetüre nézve, hogy “mi lenne ha…” ők is külföldön vállalnának munkát.
12. Hét - Prezentációk:
A tanulók prezentációs készségeik fejlesztésére fognak fókuszálni. Hangsúlyt kap majd az időkorlát betartása, a prezentáció struktúrája, a testbeszéd, a konstruktív kritika alkotása és arra való reflektálás, illetve a haladó szókincs használata. Minden tanuló felkészülten fog prezentálni a csoportnak, és a többiek pedig visszajelzéseket adnak majd.

B2-es nyelvi szint – második modul

1. Hét - Csevegés, könnyed társalgás (small talk):
Ezen a héten a tanulók olyan idiómákat és gyakori angol kifejezéseket sajátíthatnak el, amelyek segítik őket a frissen megismert emberekkel való kezdeti bizalmi kapcsolat kialakításában és a könnyed társalgásba elegyedésben. Ennek elérésére különböző szituációs gyakorlatokat visznek anyanyelvi tanáraink az órára, amelyek során a megtanult kifejezéseket lehet elmélyíteni.
2. Hét – Csapatépítő játékok és feladatok:
Ezen a héten a tanulók csapatépítő játékokkal fognak megismerkedni (természetesen angolul beszélve), melyek segíteni fogják őket abban, hogy egymást jobban megismerjék és magabiztosabban, több önbizalommal merjenek angolul kommunikálni az órákon a csoport többi tagjával. Így az első héten mind elméletben, mind a gyakorlatban csapatépítő játékokkal fognak a tanulók szórakozva fejlődni angolul.
3. Hét – Hivatalos panaszlevél angolul:
A hét első felében a tanulók egy angol munkahelyi panaszlevelet szednek szét elemeire és elemzik ki felépítését, (melynek sok közös pontja van az angol hivatalos levél formátummal, elsősorban tartalmilag épül fel másféleképpen.) Az órák során az anyanyelvi tanárral átismétlik a módbeli segédigéket, a kötőszavakat és pár gyakran előforduló kifejezést, melyek segítenek a panaszlevél anyanyelvi szintű megfogalmazásában. Ezzel az új tudással a tanulók képesek lesznek problémáikat egyértelműen, de mégis udvarias közvetíteni. Végül az órákon történő szerepjátékok egyben lehetőséget adnak számukra arra is, hogy szemtől szemben problémamegoldó feladatokat gyakoroljanak angolul kommunikálva.
4. Hét – Telefonálás angolul:
Ezen a héten a tanulók középszintű, munkahelyi telefonos szituációkat gyakorolnak különböző forgatókönyvekkel. A hét végére fejlődni hallott szövegértési képességük és pár fontos phrasal verbs-szel is gazdagodni fog szókincsük. Mindezt különböző telefonos szituációs játékokon keresztül gyakorolják anyanyelvi tanárunkkal, miközben gyakran használják az újonnan elsajátított angol telefonos szókincset.
5. Hét – Üzleti kultúra:
A tanulók különböző videókat és cikkeket áttanulmányozva a csoport tagjaival megbeszélik angolul, hogy a kulturális különbségek, milyen érdekes helyzeteket teremthet az üzleti életben. Az újonnan elsajátított szókincs és kifejezések begyakorlásával a tanulók képesek lesznek középvezetői szintű döntések és ötletek megvitatására, véleményük egyértelmű közvetítésére és képesek lesznek meggyőzni másokat eltérő véleményükről. Ezek elérésére szituációs játékainkat használjuk, melyek különösen jól fejlesztik a szóbeli angol kifejezőkészséget.
6. Hét - Munka és magánélet egyensúlya:
Ezen az órán a tanulók egy felkapott témát, a munka és magánélet egyensúlyát fogják feldolgozni (angolul: work-life balance). Mérlegelik majd saját helyzetüket, és elmondják, hogyan érhető el egy optimálisabb egyensúly. Képek, videók és beszédközpontú feladatok segítségével lesz lehetőségük jobban közvetíteni ötleteiket és gondolataikat. 
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Közösségi média:
Ezen az órán a tanulók a folyamatosan növekvő influencer marketing világát fogják felfedezni. Megvitatják majd az ezzel kapcsolatos problémákat, beszélgetnek majd a hitelességről, és megpróbálják kiszúrni a  “nem hiteles” személyeket. 
9. Hét - Akcentusok:
A tanulók többsége nagy valószínűséggel fog majd dolgozni külföldi emberekkel más országokból. Ezen az órán megtanulhatják, hogyan értsenek meg gyakoribb angol akcentusokat, mint például az amerikai, brit, skót, ausztrál vagy épp a különböző régiók egyedi akcentusait.
10. Hét - Kérdések és egyértelműsítés:
Ezen a héten a tanulók mondaton belüli hangsúlyozást és kérdezési technikákat fognak begyakorolni, hogy egy kevésbé együttműködő kollégától is meg tudjanak szerezni minden fontos információt. Szó esik majd továbbá arról is, hogyan lehet kitérő válaszokat adni különböző kérdésekre.
11. Hét - Az alku megkötése:
A tanulók egy üzleti megállapodás utolsó lépéseit fogják szimulálni, ahol nagy a nyomás és már érezhető a feszültség. Olyan technikákat fognak tanulni, melyek segítségével sikeresen megköthetik az üzletet, és a legtöbbet hozhatják ki a tárgyalási fázisból.
12. Hét - Vezetői döntéshozatal:
Ez az óra egy játékos, csapatban végzett feladaton keresztül foglalja és vegyíti össze a tanfolyam alatt tanult legfontosabb készségeket és angol szavakat, kifejezéseket. A tanulóknak egy üzleti koncepciót kell majd alkotniuk, tárgyalniuk kell, és vezetői döntéseket is ők fognak meghozni. A hangsúly a csapatmunkán és a hatékony kommunikáción lesz a hét angol órái során.

B2-es nyelvi szint – Harmadik modul

1. Hét – Állásinterjú kérdések angolul ismerkedéssel egybekötve:
Az első hét óráin a tanulók úgy fognak megismerkedni egymással, hogy angol állásinterjú kérdéseket gyakorolnak egymáson. A gyakorlatias, beszédközpontú óráknak köszönhetően a tanulók több önbizalommal fognak tudni feltenni és (ami talán még fontosabb) megválaszolni állásinterjú kérdéseket. A feladatokon keresztül elsajátítanak pár hasznos állásinterjú technikát és a releváns szókincsük is növekedni fog.
2. Hét – Személyes fejlődés, önfejlesztés:
Ezen a héten a tanulók személyre szabottan a saját karrierútjukról, munkahelyi felelősségi köreikről és karrier céljaikról beszélgetnek. Továbbá elkészíti mindenki a saját karrier portfolióját (korábbi tapasztalatok, munkahelyek, képességek összegyűjtése), mindezt a csoporttársakkal történő angol nyelvű beszélgetésekre alapozva, kiegészítve az anyanyelvi tanár javaslataival.
3. Hét – Viták és megbeszélések:
A tanulók a héten megismerkednek a leggyakoribb középszintű kifejezésekkel, melyek egy üzleti megbeszélésen fordulhatnak elő. Megtanulják, hogyan építsenek fel egy érvelést, közben begyakorolva a legfontosabb mondatokat logikailag összekapcsoló szavakat valamint, hogy hogyan válaszoljanak egyes véleményekre egyetértve vagy éppen egyet nem értve azzal. Ezeket különböző angol nyelvű kommunikációs gyakorlatokkal és szituációs játékokkal gyakoroljuk.
4. Hét – Kreatív gondolkodás:
Szókincsfejlesztő és vitaalapú órák várhatóak ezen a héten. A diákok együtt fognak dolgozni, hogy növeljék releváns melléknévi és határozószói szókincsüket. Meg fognak ismerkedni olyan koncepciókkal, mint a ”mind map” vagy a ”blue sky thinking”. Ezen kívül gyakorolni fogják a hétköznapi megbeszéléseket és a prezentációt, hogy a tanulók hatékonyan fejlődhessenek angol kommunikációs képességeikben.
5. Hét – Sales pitch (avagy az „értékesítési előadás”):
Ezen a héten a tanulók olyan szókincset vesznek át, mellyel könnyedén fognak megfogalmazni leíró és egyben meggyőző értékesítési szövegeket. A munka csapatban fog történni, mely fejleszteni fogja együttműködési, csapatjátékos és természetesen angol szóbeli készségeiket is. A hét végén egy értékesítési előadást (sales pitch) kell majd tartani a csoport többi tagjának angol nyelven.
6. Hét – Márkák, marketing és hirdetések:
A tanulók átveszik és begyakorolják a marketinghez és hirdetés témakörhöz tartozó leggyakrabban előforduló szavakat és kifejezéseket középszinten. Ezután képesek lesznek magabiztosan megvitatni a márkaépítés előnyeit és hátrányait. Az órák során különböző cikkek és vizuális segédanyagok kerülnek feldolgozásra, így elsajátítva a téma legfontosabb szavait és kifejezéseit.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Stressz:
A tanulók ezen az órán a stressz témakörébe eső angol szavakat és kifejezéseket fogják átvenni. Ezen túl olvasnak majd a stressz okairól is az üzleti életben. 
9. Hét - Kockázat:
A tanulók olyan angol szavakat és kifejezéseket fognak tanulni, amelyek az üzleti kockázatok témakörbe tartoznak. Olvasnak majd sikeres és kevésbé sikeres, ám kockázatos vállalkozásokról, és szituációs játékokat is játszanak majd ezen témakör alapján. 
10. Hét - Személyes hatékonyság a munkában:
A tanulók ezen az órán megvitatják az üzleti életben értendő produktivitás jövőjét. Szó esik majd a távoli munkavégzésről, a home-office-ról, és a 9-5-ig tartó mókuskerékkel kapcsolatos hozzáállásról. 
11. Hét - Az adataid és te:
A tanulók ezen az órán a “Big Data” világáról fognak beszélni. Téma lesz a személyes információink mindennapos megosztása, tárolása és értékesítése vállalatok által, illetve ezek etikai összefüggései.
12. Hét - Kifejezések és szófordulatuk előadáshoz, prezentációhoz:
Ezen a héten a prezentációhoz szükséges legfontosabb középszintű kifejezéseket és szófordulatokat sajátítják el a tanulók. Ezen a szinten nagyobb hangsúlyt fektetünk ezek tökéletes használatára is. Továbbá mindezek konkrét gyakorlatba átültetésére is. Mielőtt azonban a csoport tanulói egymásnak prezentálnának egy, a tanár által megadott témában, előtte egy videóból és cikk áttanulmányozásából leshetnek el trükköket és készülhetnek fel a tökéletes angol nyelvű prezentációra.

B2-es nyelvi szint – Negyedik modul

1. Hét - Üzleti kapcsolatépítés:
A tanulók az első órán megismerik a tanfolyamot és egymást, ezzel együtt pedig már értékes technikákat tanulnak a kapcsolatépítés kapcsán. Fejlesztik majd szókincsüket ebben a témában, és különböző szituációs gyakorlatok formájában ki is próbálhatják ezt. 
2. Hét - PR (Public Relations):
A tanulók múltbeli PR katasztrófákról fognak tanulni, és megismerik, milyen technikával közvetítik a cégek és vállalkozások üzeneteiket az embereknek. Bonyolult PR helyzeteket fognak megoldani, melyekhez az órán tanult hatékony kommunikációs technikák elsajátítása lesz szükséges.
3. Hét - A szakmai nyelv:
A tanulók ezen az órán megismerik a felkapott szakkifejezések (buzzwords) és a szakzsargon világát, és azt, hogyan változtatja meg a nyelvet az üzleti élet. Hogyan lehet egy főnévből igét képezni? Hogyan módosíthatják a jelentést az igekötők és toldalékok?
4. Hét - Rendezvényszervezés:
Eljött a szervezés ideje! A tanulók rendezvényt fognak szervezni, és számos logisztikai problémát fognak megoldani eközben. Megtanulják majd a logisztikai szervezéssel szavakat, és tökéletesítik majd a feltételes igeidők használatát angol nyelvhasználatukban. 
5. Hét - Konfliktusrendezés:
A függő beszéd helyes használata egy alapvető angol nyelvi készség, ezért ezen az órán a tanulók részben erről is tanulni fognak. Megtanulják, hogyan oldjanak meg személyes problémákat, és számoljanak be róluk kellő pontossággal és részletességgel angol nyelven is. HR területen dolgozóknak különösképp hasznos óra. 
6. Hét - Piackutatás:
Márkák, logók, szlogenek…ezen az órán minderről szó esik. A tanulók tesztelik majd ismereteiket a világ leghíresebb cégeiről, és megismerhetik, hogyan építik saját márkájukat és brandelik magukat hatékonyan. Megtanulják a piackutatás különböző módszereit, és ők maguk is elvégeznek majd egyet. 
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - A munkahely jövője:
A munka világa folyamatosan változik, tanulóinknak pedig lépést kell tartaniuk ezekkel a változásokkal. Ezen az órán jövőbeli előrejelzéseket tehetnek és megvitathatják a lehetséges jövőbeli változásokat a munkahelyi életben, továbbá megtervezhetik a jövő tökéletes irodáját. 
9. Hét - Különböző generációk egy munkahelyen:
A munka változó világa új kihívásokat állított fel, és a generációs különbségek kvázi “csatatérré” változtathatják a munkahelyet. Ezen az órán a tanulók a kapcsolódó sztereotípiákat fogják elemezni, és érvelhetnek a saját álláspontjuk mellett. Angol nyelvtani szempontból azt is megvizsgálják, hogy hogyan módosíthatják egy mondat jelentését a különböző igék gerund vagy infinitive alakjai. 
10. Hét - Érzelmi intelligencia a munkában:
A modern munkahely kulcsfontosságú koncepciója, hogy az EQ (érzelmi intelligencia) határozza meg, hogyan viselkedünk és lépünk interakcióba egymással az irodában, és azon túl kollégáinkkal. Ez az óra a a pontos kifejezésre, hatékony kommunikációra, illetve az érzések és érzelmek nyugodt és illedelmes megvitatására fog fókuszálni. Szó esik majd továbbá a közvetett kérdésekről is nyelvtani ismétlés gyanánt..
11. Hét - Az angol nyelv jövője:
Az angol nyelv változik, és érdemes vele változnunk. A különböző szakkifejezések, IT nyelvezet és az emojik világában fontos, hogy naprakészek legyünk. Ezen az órán a tanulók a fejlődő kommunikáció különböző formáit fogják tanulmányozni és értelmezni is. 
12. Hét - Vezetői döntéshozatal:
Ez az óra egy játékos, csapatban végzett feladaton keresztül gyűjti össze a tanfolyam alatt tanult legfontosabb készségeket és szavakat, kifejezéseket. A tanulóknak koncepciót kell majd alkotniuk, tárgyalniuk kell, és vezetői döntéseket is ők fognak meghozni. A hangsúly a csapatmunkán és a hatékony kommunikáción lesz.

B1-es nyelvi szint – Első modul

Az adott szint moduljának sorszáma (jelen esetben pl: B1-es szint első modul) pusztán jelölésre szolgál. Nem épülnek egymásra, nincs köztük szintbeli különbség és nem szükséges egymás után sorrendben venni őket, tehát tanulási sorrendjük felcserélhető, továbbá a modul nem választható, azt a nyelviskola jelöli ki a csoport összetétele alapján.

1. Hét – Állásinterjú felkészülés
A tanulók megismerkednek a tipikusan előforduló, leggyakoribb állásinterjú kérdésekkel. Valamint ezek magabiztos megválaszolása sem fog gondot okozni ez után a hét után. Átnézik az ehhez kapcsolódó tipikus minta válaszokat és kifejezéseket, melyeket különböző szerepjátékokon keresztül gyakorolnak.
2. Hét – Hivatalos és hétköznapi e-mailek írása:
Ezen a héten a tanulók elsajátítják a hétköznapi illetve a hivatalos email írás szabályait és ezek felépítését. Valamint különböző feladatokon keresztül begyakorolnak olyan gyakori kifejezéseket és szófordulatokat, amelyekkel bátran fognak tudni válaszolni egyszerűbb emailekre a munkájuk során.
3. Hét – Szakmák és munkahely
Ezen a héten a tanulók szakmájukról fognak beszélve tanulni. Megtanulnak mesélni arról, hogy milyen feladataik vannak munkáik során, milyen felelősségi körrel rendelkeznek, valamint átveszik a különböző szakmákhoz szükséges képességeket és elsajátítják az ehhez kapcsolódó alapszókincset és kifejezéseket.
4. Hét – Üzleti utazás külföldre, angol nyelvterületre:
Olyan kifejezések és szókincs elsajátítása, mely az üzleti utak során lehet hasznos. A fókusz elsősorban kommunikáción lesz itt is, hogy a tanulók könnyedebben boldoguljanak külföldi munkakörnyezetben, megértsék az elhangzottakat és kellő szókinccsel érdemben részt tudjanak venni ilyen helyzetekben, mindezt különböző szituációs feladatokban is gyakorolva.
5. Hét – Alapvető gazdasági folyamatok elemzése:
Ezen a héten a tanulók grafikonokat és trendeket fognak szemügyre venni, hogy megtanulják ezeket sikeresen leírni, elmagyarázni a csoport többi tagjának (és később esetlegesen kollégáiknak). A gyakorlatias órák közben elsajátítják a legfontosabb szavakat és kifejezéseket, így képessé válnak arra, hogy egyszerűbb grafikonokat és kimutatásokat elemezni tudjanak angolul munkájuk során.
6. Hét – Problémák felvetése és javaslatok megvitatása:
A hét folyamán a tanulók olyan gyakran előforduló alap kifejezéseket sajátíthatnak el, melyekkel problémákat vethetnek fel és javaslatokat indítványozhatnak / vitathatnak meg például egy angol nyelvű megbeszélés során. Anyanyelvi tanárunk segítségével begyakorolják, hogyan tegyenek vagy kérjenek javaslatot, illetve arra, hogyan reagáljanak különböző módokon, mindezt izgalmas szituációs feladatokon keresztül.
7.hét - Félidei értékelő:
A félidei értékelő óra állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatokból, egy félidei nyelvtani- és szókincs tesztből és egy egyéni fejlődést kielemző részből tevődik össze. Ez az értékelő óra lehetőséget biztosít arra, hogy tanára segítségével megállapítsák azokat a pontokat a nyelvtanulás területén, amikre a későbbiekben még fókuszálni kell.
8. hét - Előrejutás a céges ranglétrán:
Ezen az órán tanulóink a cégen belüli előléptetésekkel és poziciókkal kapcsolatos angol szókincsüket fogják aktivizálni, és olyan kifejezéseket fognak tanulni, amelyeket fizetésemelés vagy előléptetés kérésekor használhatnak. Emellett azt is megtanulják majd, hogyan lehet a nyelvet kevésbé direkt, sokkal inkább diplomatikus módon használni alapvető kifejezések segítségével, melyeket diák-diák, tanár-diák és csoportos feladatok során fognak gyakorolni.
9. hét - Ügyfelekkel való kapcsolattartás:
Ezen az órán a fókusz arra irányul majd, hogy hogyan lehet az angol nyelvet árnyalni módbeli segédigék és kulcsfontosságú kifejezések segítségével. A tanulók ennek segítségével fogják átvenni az ügyféllel történő helyes és helytelen kommunikációt, illetve ennek lehetséges fejlesztését mind szóban, mind írásban. Emellett hasznos angol kifejezéseket sajátítanak majd el, hogy nyelvhasználatuk udvariasabb legyen.
10. hét - Vezető vagy főnök:
Ezen az órán a tanulók egy vita keretein belül oszthatják meg ötleteiket és véleményüket a megfelelő nyelvi keretek között. Ezentúl videók és hanganyagok fognak szembenállni a tanulói véleményekkel, továbbá menedzsment és vezetői kompetenciák fejlesztését célzó tippek is előkerülnek majd az órán.
11. hét - Hirdetés:
Párbeszédek, videók, hanganyagok és kitöltős feladatok segítségével a tanulók elmélyíthetik ismereteiket a hirdetések világának legfontosabb kifejezéseiben. Ezután ötleteket prezentálnak saját ágazatuk hirdetései kapcsán, közös munkával pedig egy kisebb hirdetési kampányt is létrehoznak különböző termékeknek. A szókincs fókusz az ötletelésre és a gondolatok logikus levezetésre irányul ennek a hétnek az óráin. 
12. hét - Prezentációk:
A turnust lezáró utolsó hét keretein belül minden tanuló egy üzleti témájú prezentációt fog tartani. Az ehhez szükséges angol szavakat és kifejezéseket az előző 4 órán már feldolgozza a csoport, így a tanulók ezzel az új tudással felvértezve önállóan tudják elkészíteni a gyakorlatias, önbizalomnövelő prezentációjukat. Ennek előadását követően részletes visszajelzést kapnak, illetve a többi tanuló előadása után ők is tehetnek fel kérdéseket a prezentációkkal kapcsolatosan.

B1-es nyelvi szint – Második modul

1. Hét – Bevezetés az üzleti angolba:
A tanulók megismerkednek az üzleti angol nyelvezettel, egyáltalán azzal, hogy ez mit is takar. Megtanulnak alapvető üzleti angol szavakat és kifejezéseket különböző példákon és mondatokon keresztül. Továbbá azzal, hogy milyen stílusbeli követelményei vannak az üzleti angolnak a választékosságot, hangnemet tekintve például.
2. Hét – Csevegés, könnyed társalgás (small talk):
Ezen a héten a tanulók megismerkednek különböző ”jégtörőkkel” = icebreaker – olyan játék vagy tevékenység, ami abban segít, hogy egy társaságban felszabadult légkört teremtsen. Továbbá beszélgetnek a kulturális különbségekről. Mindezek gyakorlása különböző szerep –és ”jégtörő” játékkal történik majd az órák során.
3. Hét – Angol nyelvű önéletrajz készítés:
A tanulók megismerkednek az általános brit és amerikai típusú önéletrajz készítésével mintákon keresztül. Majd ezek után a saját tapasztalataikkal önmagukra szabhatják ezt. Mindeközben elsajátítják az alapvető angol önéletrajzzal kapcsolatos szókincset.
4. Hét – Kollégák és munkahellyel kapcsolatos tulajdonságok:
A tanulók megtanulnak a munkával kapcsolatos személyiségekről és karakterjegyekről beszélni. Megismerkednek az alapvető melléknevekkel, melyekkel a pozitív és negatív jellemvonásokat írhatják le. Mindezt pedig különböző szókincsbővítő interaktív feladatokon keresztül sajátítják el az órákon.
5. Hét – Telefonhívások angolul:
Ezen héten a tanulók megismerkednek egyszerűbb üzleti telefonos helyzetekkel, forgatókönyvekkel. Fejlődnek a hallott szövegértésükben és megtanulják a kiejtés különös fontosságát ilyen szituációkban. Továbbá átveszik a leggyakrabban előforduló kifejezéseket és szófordulatokat különböző szerepjátékok során az anyanyelvi angoltanárral.
6. Hét – Pénzügyek:
A tanulók megismerkednek és begyakorolják a pénzügyekkel kapcsolatos szókincset. Ezek az alapvető fontosságú igéket, főneveket és szókapcsolatokat tartalmazzák a pénzügyi és banki szektorból. Az eheti órák során a hangsúly a szókincsbővítésen és természetesen a kommunikáción lesz ebben a témában.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag az angol állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - Jelentések és összefoglalók:
A vonatkozó névmások haladó szintű ismeretének elsajátítása, a szenvedő szerkezet és a letisztult mondatalkotás kerül középpontba ezen az órán. Ez a kommunikáció-központú módszerekkel elsajátított tudás később felvértezi a tanulókat azzal a képességgel, hogy professzionális szöveges jelentéseket és vezetői összefoglalókat írjanak, melyek elengedhetetlenek jónéhány üzleti szerepben és pozícióban. Emellett hangsúlyt kapnak a véleménnyilvánításra használt határozószók, melyek nem csak írott szövegek esetén, de tárgyalások és párbeszédek esetén is hasznosak lehetnek.
9. Hét - Szakmai változások:
Nyelvtani szerkezetek, mint a befejezett jelen idő (present perfect), folyamatos-befejezett jelen idő (present perfect continuous) és a jövő idők lesznek körbejárva ezen a héten. Ezeknek köszönhetően a tanulók helyesen tudnak majd beszélni szakmai változásokról, munkahelyi szerepkörükről vagy folyamatban lévő projektjeikről. Emellett hangsúlyt kapnak majd a változással kapcsolatos üzleti igék, az előtagok és az utótagok is.
10. Hét - Technológia a munkahelyen:
A technológiával kapcsolatos angol szavak lesznek átvéve, megtanulva és aktiválva ezen az órán hallgatásos, kitöltős és beszédközpontú feladatokon keresztül. Ennek köszönhetően a tanulók magabiztosabban tudnak majd beszélni technológiai problémákról, előnyökről illetve azokról a gépekről és eszközökről, amiket nap mint nap használnak.
11. Hét - Vállalkozói ismeretek
Egyéni és kiscsoportban történő közös munka során a tanulók arra lesznek ösztönözve, hogy új szemszögből, a sablonoktól elrugaszkodva (“out of the box thinking”) álljanak elő termékötletekkel egy kisvállalkozás számára . A tanulók megtanulják, hogyan mutassanak be egy ötletet, beszéljenek részletesen olyan területekről, mint a pénzügy, hirdetés, célközönség és termékbemutatás. Továbbá a tárgyalás és értékesítés bizonyos elemei is feldolgozásra kerülnek majd a hét órái során. 
12. Hét - ‘Big Business’ szerepjáték:
Az Angol Intézet saját “Big Business” nevű szerepjátéka a tanfolyam turnus összes elemét egyesíti. Ezen a beszédközpontú interaktív gyakorlaton keresztül a tanulók együtt fognak dolgozni új vállalkozás ötletek kifejlesztésén, majd később szembenéznek a kitalált vállalkozás tipikus problémáival, mini-meetingeket tartanak a céggel kapcsolatosan és végighaladnak lépésről-lépésre a forgatókönyvön, melynek során a cég minden aspektusát körbejárják. Ennek köszönhetően nem csak a tananyag egészét fogják elmélyíteni, de egy végső nyelvi felmérés is történik, melyet követően a tanulók részletes visszajelzést kapnak angol nyelvtudásuk fejlődéséről.

B1-es nyelvi szint – Harmadik modul

1. Hét - Állásinterjú felkészülés:
A tanulók megismerkednek a tipikusan előforduló, leggyakoribb állásinterjú kérdésekkel. Valamint ezek magabiztos megválaszolása sem fog gondot okozni ez után a hét után. Átnézik az ehhez kapcsolódó tipikus minta válaszokat és kifejezéseket, melyeket különböző szerepjátékokon keresztül gyakorolnak.
2. Hét – Üzleti terv készítése:
A tanulók megismerkednek a hatékony üzleti terv készítésével egy modern munkahely számára. Gyakorlati példákon keresztül fejlesztik az angol írásbeli készségeiket, a jövő időt nyelvtanból, valamint üzleti angol szókincsüket.
3. Hét - Értékesítés:
A hét témája az értékesítés lesz, ehhez kapcsolódóan lesznek beszédközpontú feladatok. A tanulók megtanulják például, hogyan meséljék el egy terméknek/szolgáltatásnak az előnyeit. Végül egy az órán egy értékesítési előadást (sales pitch) is kell tartaniuk a kis létszámú csoport számára.
4. Hét – Tárgyalás és alkudozás:
Ezen a héten a tanulók megismerkednek a tárgyalás alapjaival angolul. Átveszik a leggyakrabban előforduló angol kifejezéseket, amelyeket az érvelés során érdemes használni a különböző tárgyalási pozíciókban angolul. A beszédtémák alapjait a tanulók saját, munkából hozott élményei fogják adni a különböző tárgyalási élményeik során szereztek.
5. Kultúra az üzleti életben:
A tanulók az órákon átveszik a jelentősebb nemzetek és nemzetiségek neveit és egyéb releváns szókinccsel bővítik tudásukat. Ezeket felhasználva és a gyakorlatba átültetve kommunikációközpontú feladatok lesznek, mely során megbeszélik néhány világhírű nemzetközi márka eredetét.
6. Hét – Innováció:
Ezen a héten a tanulók a termékinnováció és fejlesztés témakörével és szókincsével ismerkednek meg a beszédközpontú órákon. Különböző szóbeli és gondolattérképes feladatokon keresztül elsajátítják az alapvető mellékneveket és egyéb kifejezéseket, melyek hasznosak lehetnek piackutatási és termékfejlesztési feladatok esetén.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag az angol állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében.
8. Hét - Korábbi teljesítmény:
Sikeres és ismert üzletemberek korábbi eredményeivel megismerkedve a tanulók olyan kifejezéseket fognak elsajátítani, melyek segítségével saját, korábbi eredményeiket is ismertetni tudják majd. Ezen kifejezések értékesnek bizonyulnak majd állásinterjúkon és előléptetések esetén, továbbá a tanulók magabiztosabban tudnak majd beszélni korábbi munkatapasztalataikról is ezáltal. 
9. Hét - Bevezetés az üzleti etikába:
Ezen az üzleti etikába bevezető órán a vállalati környezetben elfogadott, illő és illetlen dolgokról lesz szó. Nagy hangsúlyt kap az interaktív kommunikáció, és csoportos angol nyelvű vitákon keresztül fogják a tanulók megtanulni megosztani saját ötleteiket és álláspontjaikat, illetve tisztelettudóan meghallgatni és véleményt ütköztetni azokkal, akik más állásponton állnak. Az órák során a tanulók ezen témával kapcsolatos angol szókincsük is fejlődni fog.
10. Hét - Kulcsfontosságú kommunikáció:
Ezen a héten a tanulók megtanulhatják, mennyire fontos az üzleti életben az érthető és lényegre törő kommunikáció. Cikkeken és hallott szövegértési feladatokon keresztül fogják a tanulók különösen megérteni azt, hogy mennyire fontos érteni a másikat, és megértetni saját magukat. Ezen az órán olyan kifejezéseket fognak gyűjteni és átvenni a tanulók, melyek segítenek egyértelművé tenni egy korábbi kijelentést, illedelmesen további információt kérni valami kapcsán, vagy jobban megértetni saját magukat angol nyelven.
11. Hét - “Tűzoltás” avagy munkahelyi katasztrófák kezelése:
Ezen az órán a tanulók megvitatják, hogy hányféleképpen bukhat el egy vállalkozás, mi okozhatja ezeket a hibákat, és hogyan lehet őket elkerülni a jövőben. A tanulók ezáltal megtanulnak előrejelezni és feltételezéseket tenni, illetve levezetni gondolatmeneteket angolul, miközben átveszik a függő beszédet (reported speech) is.
12. Hét – Prezentáció és testbeszéd:
A héten a tanulók átveszik a gyakran előforduló kifejezéseket, melyek szükségesek ahhoz, hogy felépítsenek egy prezentációt elejétől a végéig. Továbbá érintik a testbeszéd témáját és egy feladaton keresztül ezt részletesen elemzik. A hét végére magabiztosabban fognak tudni megtartani egy egyszerűbb prezentációt bármilyen közönség számára. Az órák során a tanulóknak angol prezentációval kell készülniük egy új üzleti ötletet vagy új találmányt bemutatva a csoport többi tanulójának.

B1-es nyelvi szint – Negyedik modul

1. Hét - Üzleti kapcsolatok építése angol nyelven:
A tanulók ezen a héten megtanulják, hogyan mutassák be magukat és munkahelyüket hivatalos és nem hivatalos módon is például egy nemzetközi üzleti megbeszélés, konferencia, szakkiállítás során. Továbbá megtanulnak olyan angol kifejezéseket, melyekkel megtörhetik a jeget ismerkedési szituációkban, elkerülve ezáltal a kezdeti kínos csendeket, illetve azt is elsajátítják, hogyan folytassák a kapcsolat építését az újonnan megismert személlyel, potenciális üzleti partnerrel írott, email-es formában.
2. Hét - Feladatok és felelősségek:
Ezen a héten a tanulóknak lehetőségük nyílik részletesen bemutatni angolul munkahelyi feladataikat és felelősségi körüket. Ebben a témakörben fognak hasznos kifejezéseket is elsajátítani, illetve összegyűjtik majd a legtöbb ide kapcsolódó üzleti igét. Emellett fókuszban lesznek még a gyakoriságot kifejező határozószók, az erre az órára külön elkészített Kahoot kvíz, illetve videós és nyomtatványos feladataink is.
3. Hét – Munka és magánélet egyensúlya:
Cikkeken és videók tanulmányozása után a tanulók megvitatják angol nyelven, hogy mik a fontosak a mai világ üzletembereinek a munka és magánélet szemszögéből. Ehhez olyan angol kifejezéseket sajátítanak el, melyekkel hatékonyan tudják közvetíteni gondolataikat a témáról, mindezeket pedig különböző szerepjátékokon keresztül begyakorolva.
4. Hét - Csapatvezetés:
A tanulók ezen héten megismerkednek különböző vezetési stílusokkal és az ezekhez kapcsolódó angol szókinccsel és gyakori idiómákkal. Az elsajátított technikákat és szókincset a tanulók a gyakorlatba különböző csapatvezetési feladatokon keresztül teszi.
5. Hét – HR & toborzás:
Ennek a hétnek a folyamán a tanulók megtanulják a HR-hez és toborzáshoz kapcsolódó alapvető angol szavakat és kifejezéseket, mely a következő témákat foglalja magában: technikák állásra jelentkezők kiválasztására; önéletrajz áttekintése; a munkahelyi üres pozíciók feltöltésének kihívásai és stb. Mindezekhez az órák során angol nyelvű cikkeket, hallott szövegértési feladatokat és különböző szerepjátékokat használunk, hogy növeljük a tanulók tudását és nem mellesleg önbizalmát is az üzleti élet ezen területén.
6. Hét - Elemzések & analítika:
Különböző cikkeket és tananyagokat használva a tanulókat bevezetjük az elemzések rejtelmeibe középfokú szinten. Ezen hét órái által képesek lesznek értelmezni és elmagyarázni különböző grafikonokat és kimutatásokat angol nyelven, melynek nagy hasznát vehetik saját szakterületükön.
7. Hét - Felmérés és kiértékelés:
Az eheti tananyag állásinterjú helyzetek gyakorlásából, csoportos feladatok megoldásából, a nyelvtan és szókincs teszteléséből és a tanulók fejlődésére fókuszált kiértékelésből áll. A kiértékelés lehetőséget ad a tanárnak arra, hogy hasznos egyéni visszajelzést adjon a tanulóknak, ismertesse a még hiányos területeket a tanuló nyelvtudását illetően, és tippeket adjon a jövőbeli hatékony fejlődés érdekében. 
8. Hét - A munkateljesítmény értékelése:
Ezen az órán a tanulók saját munkateljesítményük értékelésével és az ehhez kapcsolódó kifejezésekkel és szókinccsel fognak foglalkozni. Az órán továbbá szerepjátékok, videós tartalmak és páros feladatok is segítik a témakör feldolgozását. 
9. Hét - Üzleti előrejelzés:
A tanulók ezen a héten a jövő időket fogják gyakorolni számos feladattípuson keresztül párban és csoportban dolgozva egyaránt. Lehetőségük lesz személyes predikciókat és üzleti előrejelzéseket is megfogalmazni, ezeket megvitatni, illetve begyakorolni a vonatkozó kifejezéseket kitöltős feladatokkal és videós tartalmakkal. 
10. Hét – Versenytársak az üzleti életben
Ezen az órán a fókusz a vetélkedésen, a cégek közötti és az üzleti életben értendő versengésen lesz. A tanulók a valódi üzleti életben meglévő versenytársakat fognak elemezni, de egymással is lesz lehetőségük versengeni ezen az órán. A témakörhöz kapcsolódó szókincs is feldolgozásra kerül, később pedig páros feladat keretein belül ennek gyakorlására is lehetősége nyílik majd a tanulóknak.
11. Hét – Feltörekvő technológia
Ezen az órán a tanulókat is körülvevő technológiáról, és annak a jövőben gyakorolt hatásáról lesz jó. A tanulók a jövő időket (Future Perfect Simple, Future Perfect Passive) fogják gyakorolni és használni, emellett pedig páros feladatokon, videókon és szerepjátékokon keresztül dolgozzák majd fel a témakört és a vonatkozó szókincset.
12. Hét – Vezetői döntéshozatal:
Ennek a hétnek az órái elegyítik a tanfolyam során korábban tanult készségeket és angol szókincset egy vidám csoportos feladaton keresztül. A tanulóknak ki kell dolgozniuk egy üzleti ötletet, közben tárgyalniuk kell angol nyelven és vezetői döntéseket hozniuk, eközben a hangsúly mindvégig a csapatmunkán és a hatékony angol kommunikáción lesz.